Thursday, 3 August 2017

Tips Atasi Mata Lebam dan Kulit Yang Cantik Dengan Timun

Guna timun je. Tips ni ramai orang tahu tapi tak ramai rajin buatkan. Termasuklah KakRehan. Hihi. Pernah buat dulu tapi kalini nak buat sebab rasa mata panda dah. Timun ni bagus tau untuk hilangkan lingkaran mata panda tu, mata bengkak (sebab kurang tidur bukan bengkak sebab banyak nangis eh).Bagus juga nak kecilkan lubang pori kat muka dan merawat sunburn. 



Dah lah murah jekan guna timun ni. Cara guna pula hiris nipis timun dan letakkan di atas mata. Atau kat muka tu kena parut halus. Sejuk je rasa. Buat dalam 20-30minit pun ok.

Ok ni KakRehan share info yang kak baca manfaat timun as masker ni kan.

1. Kecutkan jerawat
2. Kecilkan liang pori
3. Atasi masalah sunburn
4. Awet muda
5. Kurangkan bintik hitam
6. Kurangkan lingkaran gelap mata
7. Kurangkan bengkak mata.

Wah best tu!! Ok nanti malam kang boleh buat. Sila rajin. Hihi. Nak cantik luaran gak. KakRehan is jarang guna skincare kat rumah. Makan vitamin rajin. Timun habis nak kena beli ni. Nak cantik untuk suamilah katakan.

No comments :