Wednesday, 30 November 2016

Promo Shaklee November 2016


CRAZY SALES SHAKLEE!!


Mentang-mentang dah hujung tahunkan. Memang Shaklee buat SALES gila-gila utk item ni... yeay!Banyak tu tau. Pulun pakat buat stok lah awak-awak semua.


Promo Shaklee November 2016
Promo Shaklee November 2016


BUY 3 FREE 1
✔ ALFALFA BESAR @ KECIL
✔ LECITHIN
✔ VITALEA KIDS

BUY 2 DISKAUN 5%
OR BUY 6 FREE 1
✔NUTRIFERON


Tu dia banyak haa...
Yang best nak kurus ->> LECITHIN + ALFALFA
Gandingan mantap ni kalau nak beli banyak-banyak pakatlah adik beradik, jiran-jiran, kawan-kawan dan sanak saudara. Tips jimat hakaq..hehe....

Jom shopping YES SHAKLEE!




HUBUNGI KAMI

PUAN RAIHAN 017-2549388
ENCIK HAFIEZ 017-2549358

Shaklee ID 852419

ct_nusrat@yahoo.com
Free consultation for every purchase
LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
FB: Raihan Idris

PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG,PORT KLANG, PANDAMARAN, BUKIT TINGGI, BANDAR BOTANIC, SIJANGKANG,
JOHAN SETIA, KG JAWA, BANDAR PUTERI, BANDAR PUTERA, SG UDANG DAN SEKITARNYA

Wednesday, 23 November 2016

6 Tahun Bersama, Kini Kau Pergi Buat Selamanya

Tarikh 22 November 2016 dalam kenangan. Perginya kucing kesayangan 6 tahun lebih bersama. Sakit batu karang dah kronik. Pergilah sayang. Tarikh keramat harini untuk terus diingati. Hari anniversary perkahwinan kami suami isteri dan perginya ben selamanya. Love u till jannah ben dalam kenangan.

Allah nak cabut nyawa sekelip mata je. Sebelum dia pergi aku terdengar ben mengiau kuat dalam surgery room kat klinik haiwan yang kami pergi tu. Mengiau kuat tanda sakit. Tiba-tiba terus senyap. Doktor panggil aku dan suami masuk bilik bagitau ben dah takde. Dengan tubuh kaku atas meja. Aku cuba kawal perasaan tahan air mata. Akhirnya tumpah jua tak tertahan. Aku baru je pegang dia hidup tadi. Rasa macam sekelip je mata. Allahuakbar!

Ben masa hidup lagi baring atas kerusi dalam klinik

Ben pergi selamanya

Doktor dan pembantu dia tengok je aku nangis mungkin dah biasa dengan situasi sedih macam ni. Ada customer lain hantar kucing dia gak. Pandang aje aku menangis tersedu-sedu. Memang dah tak fikir malu ke apa ke masa tu. Aku rasa sedih kehilangan makhluk Allah yang aku sayang dah terbina lebih 6 tahun ini.

Ben mati sebab sakit batu karang. Doktor kata dah lebih seminggu dia sakit. Doktor tanya tanda-tanda batu karang. Tapi kami je tak perasan. Sebab ben sakit masa kami pergi Trip Langkawi Shaklee. Dia derita masa kami takde kat rumah. Masih bertahan tunggu kami sekeluarga balik dari cuti untuk kami tatap dia buat kali terakhir. Balik dari cuti memang dia tak langsung makan. Asyik terbaring dan mengiau sakit. 


Bila rasa sunyi tiba-tiba ingat dia. Menyesal bila ingat pernah marah-marah dia umpama marah si anak kecil dia. Ni baru hilang kucing. Hilang insan kesayangan pula mesti lagi terasa.Teringat pula kat arwah abah. Al fatihah utk arwah abah. Tunggu kami di syurga. Semoga kita semua tergolong di kalangan penghuni syurga.... amin....

Boleh refer blog ni untuk info tentang batu karang kucing

Tuesday, 22 November 2016

Happy Anniversary Suamiku

Alhamdulillah 22 November 2016 genap usia perkahwinan kami suami isteri ke 8 tahun. Happy anniversary dear husband. Moga kita kekal bahagia till jannah.... amin. Love you so much.



Cinta hati dunia akhirat


Namun dalam suka ada duka. Tarikh yang akan kami kenang sampai bila-bila. Perginya kucing kesayangan kami Ben pergi selamanya. So kami tak sambut anniversary kami harini sebab dalam kesedihan. 

Kami pun baru balik dari Langkawi semalam untuk free trip Shaklee reward hadiah teristimewa juga buat kami dapat percutian percuma sebagai hadiah anniversary tahun ni. Alhamdulillah. 

Nanti Raihan share pengalaman percutian percuma Shaklee ni ya. Best sangat join Shaklee salah satunya reward percutian percuma untuk ahli Shaklee yang perform.

Monday, 14 November 2016

Pengedar Shaklee Sijangkang, Johan Setia,Kg Jawa, Bandar Puteri dan Bandar Putera , Klang.

Assalamualaikum dan salam ceria

Ada yang nak dapatkan produk Shaklee area Sijangkang, Johan Setia, Kg Jawa Bandar Puteri dan Bandar Putera, Klang. Dah tak perlu risau lagi. Kami boleh buat penghantaran produk Shaklee di kawasan tersebut. 


Pengedar Shaklee Sijangkang, Jalan Kebun, Johan Setia,Kg Jawa, Bandar Puteri dan Bandar Putera , Klang.
Hubungi
Raihan 017-2549388
Hafiez 017-2549358



Kami Pengedar Sah Shaklee aktif sejak tahun 2011 lagi. Bermula sebagai pengguna kemudian terus menjadi pengedar selepas berpuas hati dengan kesannya. Kepakaran kami sedia membantu untuk consult anda yang sedang mencari supplement atau produk Shaklee yang sesuai.


Berminat nak jadi ahli Shaklee sekitar Bandar Botanic, Port Klang, Klang, Shah Alam, Bukit Tinggi, Andalas.


Nak rasai kelainan BERSHAKLEE?SIHAT, CERIA DAN GEMBIRA.


HUBUNGI KAMI

PUAN RAIHAN 017-2549388
ENCIK HAFIEZ 017-2549358

Shaklee ID 852419

ct_nusrat@yahoo.com
Free consultation for every purchase
LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
FB: Raihan's Vita Shop 

PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG,PORT KLANG, PANDAMARAN, BUKIT TINGGI, BANDAR BOTANIC, SIJANGKANG,
JOHAN SETIA, KG JAWA, BANDAR PUTERI, BANDAR PUTERA, SG UDANG DAN SEKITARNYA

Thursday, 10 November 2016

Tips Atasi Masalah Bengkak Susu

Bengkak Susu?? Ni yang paling seram ibu menyusu alami. Akibat tak kosongkan susu boleh jadi bengkak susu tau. Siap demam boleh sampai demam urat. Paling seram bila bernanah kena operate pula. Raihan terima wasap sorang ibu ni kena bengkak susu katanya nak cuba Lecithin. Sebelum tu Raihan nak share macam mana bengkak susu boleh terjadi.


Punca Bengkak Susu dan Susu Tersumbat


Susu tersumbat berlaku apabila salah satu salur susu dalam payudara tersumbat. Boleh rujuk gambar di bawah untuk memahami dengan lebih jelas (Gambar dipetik dari MayoClinic).




Salur susu tersumbat boleh berlaku disebabkan oleh:
  • Salur susu terhimpit dengan tangan kita semasa tidur ataupun disebabkan pemakaian underwire bra
  • Susu yang mengering terlalu tebal kat bahagian puting, jadi susu baru tak boleh nak keluar
  • Tidak pam setiap 2 jam, dan hanya pam apabila payudara penuh
  • Jangkitan yis
  • Stress
  • Tak cukup tidur
  • Salah cara lekapan bayi
Susu tersumbat adalah normal dan boleh dirawat dengan mudah. Cuma kalau dibiarkan terlalu lama, ianya boleh membuat kita demam dan kadangkala menyebabkan jangkitan kuman dan mastitis.


Tips Atasi Masalah Bengkak Susu


Cara-cara berikut boleh digunakan untuk melegakan bengkak susu:
1. Susukan anak dengan kerap
Anak merupakan pam semulajadi yang terbaik di dunia. Biarkan anak mengosongkan payudara kita sekerap yang boleh. Sekiranya tidak dapat menyusukan anak dengan kerap, pastikan anda pam setiap 2-3 jam.

2. CUBA VARIASIKAN POSISI PENYUSUAN.

Antara posisi yang boleh membantu ialah dengan menyusukan anak dengan posisi anak di atas katil dan payudara tergantung ke bawah. Ini supaya tarikan graviti boleh menarik susu yang tersumbat supaya keluar.
Boleh juga cuba meletakkan pipi anak menekan kawasan yang bengkak sewaktu menyusu.

3. TUAM

Anda boleh menuam payudara dengan air suam supaya haba tersebut boleh mencairkan susu yang beku di dalam salur susu.

4. BEREHAT

Dapatkan  rehat secukupnya. Anda juga boleh berehat sambil menyusukan anda dalam posisi baring dan mengiring.

5. SUSUKAN ANAK YANG LEBIH BESAR

Kadang-kadang, hisapan bayi anda tak cukup kuat. Susukan anak yang berusia setahun atau dua tahun ke atas untuk membantu keluarkan susu tersebut.

6. GUNAKAN TEKNIK “PRESSURE MASSAGE

Gunakan tapak tangan untuk ‘menolak’ susu yang tersumbat ke arah puting. Cara ini mungkin agak sakit, tapi sangat membantu.

7. AMALKAN LECITHIN DALAM DIET HARIAN

Pakar penyusuan menyarankan pengambilan sebanyak 3,600-4,800mg Lecithin sehari untuk membantu melegakan susu tersumbat.
Cara pengambilan Lecithin yang detail boleh dibaca dalam artikel “Lecithin Treatment for Recurrent Plugged Duct

     

Kredit pic Wawa


Lecithin boleh diambil sewaktu ibu berpantang lagi untuk persediaan atasi bengkak susu. 


Testimoni Lecithin Kurangkan Bengkak Susu



Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3


Mommy yang tengah pantang tu pun bagus standby Lecithin ni. Orang kata Lecithin untuk kurus aje ke. No! no! Sangat bagus utk kurangkan bengkak susu! Kira 1st aid lah ni kan. Kalau nak kurus tu kira advance lah kan fungsi lecithin ni.

Sebotol 180biji RM52.50. 


Berminat nak cuba Lecithin?

HUBUNGI KAMI

PUAN RAIHAN 017-2549388
ENCIK HAFIEZ 017-2549358

Shaklee ID 852419

ct_nusrat@yahoo.com
Free consultation for every purchase
LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
FB: Raihan Idris

PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG,PORT KLANG, PANDAMARAN, BUKIT TINGGI, BANDAR BOTANIC, SIJANGKANG,
JOHAN SETIA, KG JAWA, BANDAR PUTERI, BANDAR PUTERA, SG UDANG DAN SEKITARNYA

Wednesday, 9 November 2016

Kebaikan dan Fungsi Lecithin Shaklee

Assalamualaikum dan salam ceria.

Harini Raihan nak kongsikan kebaikan Lecithin. Baru perasan dari tahun 2011 berblogging ni Raihan tertinggal info untuk kongsikan manfaat beberapa produk Shaklee. Jadi kalini nak kongsi tentang Lecithin pula. 
Sebut je Lecithin Shaklee ramai yang setkan untuk kurus dan bakar lemak je. betul tak?

Apa itu Lecithin?


Lecithin adalah gabungan kolina, inositol dan asid lemak penting yg lain.
Lecithin juga dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan ‘melekat pada lemak’….dalam kata ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran..


Apa Kandungan Lecithin?

  • Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol
  • Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.


Apa Fungsi Kolina?


Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolestrol dalam badan, Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.


Kebaikan Lecithin Shaklee





1. Ia boleh melindungi hati kita.
 ~ Lecithin  boleh menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.

    2. Memecahkan lemak dan kolestrol
     ~ Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita. 

    3. Melangsingkan dan Menghalang obesiti
    Kalau kita ambil Lecithin dalam kuantiti yang betul  maka makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku. Lepas tu jadilah langsing semula  tanpa penyakit kerana ianya seimbang dengan tubuh badan kita. Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian... Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

    4. Mencantikkan otot dan kulit.
    Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

    5. Memperbaiki alergi 
    ~  Lecithin boleh menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin parah seperti penyakit kulis spt dermatitis dan alergi.

    6. Menghalang kejadian batu karang
     ~ Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan alam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak untuk pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.

    7. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
     ~ Kolina yang saya nyatakan di atas tadi akan berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.




    8. Menghalang tekanan darah tingg
    ~ Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang darah daripada tersekat atau tersumbat. Boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki 

    10. Meringankan sembelit 
    ~ Fungsinya untuk melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

    11. Mengurangkan sakit ketika Haid dan Menopouse
    Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
     
    12. Mengurangkan dan melegakan bengkak susu Ibu Bersalin
    Semasa bengkak susu berlaku, mungkin ada duktus tersumbat atau ada salur-salur yang penuh dengan susu menyebabkan pengaliran tidak lancar. Menurut Dr Jackman, Lecithin bertindak dengan mengurangkan kelikatan susu dengan meningkatkan peratusan asid lemak politaktepu dalam susu. Pakar penyusuan menyarankan pengambilan sebanyak 3,600-4,800mg Lecithin sehari untuk membantu melegakan susu tersumbat. 

    kredit gambar wawa





    Sumber Makanan Yang Tinggi Lecithin


    - Soya

    - Telur

    Lecithin Shaklee dibuat daripada soya.




    Siapa Yang Boleh Mengambil Lecithin?



    - Mereka yang nak kurus termasuk ibu menyusu.

    - Pesakit diabetes dan buah pinggang.

    - Penderita stroke.

    - Mereka yang kolesterol tinggi.

    - Mereka yang mengalami inflamasi seperti pesakit gout

    - Mereka yang sukar tidur 



    Kesan Kekurangan Lecithin?



    - keguguran rambut

    - Tidak dapat memberi fokus dengan baik terutama kanak-kanak atau anda yang sedang belajar

    - Sering sakit dan mengalami keradangan.


    Perbezaan Lecithin Shaklee :


    - diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus, dan lemak tak tepu.



    Banyakkan kebaikan lecithin ni. Dah tahu kebaikan dan fungsinya bolehlah dapatkan untuk diri sendiri atau insan tersayang. Anak Raihan cik qaireen 6 tahun tu pun suka kunyah lecithin ni. Bagus untuk kuatkan ingatan anak-anak juga.


    Berminat nak cuba Lecithin?

    HUBUNGI KAMI

    PUAN RAIHAN 017-2549388
    ENCIK HAFIEZ 017-2549358

    Shaklee ID 852419

    ct_nusrat@yahoo.com
    Free consultation for every purchase
    LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
    FB: Raihan Idris

    PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG,PORT KLANG, PANDAMARAN, BUKIT TINGGI, BANDAR BOTANIC, SIJANGKANG,
    JOHAN SETIA, KG JAWA, BANDAR PUTERI, BANDAR PUTERA, SG UDANG DAN SEKITARNYA





    Tuesday, 8 November 2016

    Makanan Yang Sesuai Untuk Naikkan Hb Ketika Hamil

    Assalamualaikum dan salam ceria.

    Mesti yang baca ni ramai cari info makanan yang bagus untuk naikkan hb kan terutama ibu mengandung. Raihan sendiri ibu mengandung sangat pentingkan kesihatan ketika hamil ni. Selain dari amalkan supplement Raihan nak kongsikan sumber makanan yang mommy boleh amalkan sebagai ikhtiar. 


    Makanan untuk meningkatkan hemoglobin 


    Mencegah dan mengatasi kurang darah (anemia) Hemoglobin akan terbentuk dalam tubuh ketika kita makan-makanan yang kaya hemoglobin. Berikut ini tentang sumber makanan yang menyediakan semua elemen yang diperlukan untuk pembentukan hemoglobin . 

    1 . Makanan Laut : Makanan Laut adalah makanan sumber hemoglobin. Berbagai jenis makanan laut seperti tuna, kerang,  salmon, tiram dan sardin merupakan sumber hemoglobin yang baik. 

    2 . Daging : Daging adalah sumber makanan paling kaya hemoglobin. Daging juga mengandung vitamin B – 12, yang juga berguna untuk membantu  menjaga tingkat zat besi yang normal dalam tubuh. Daging merah adalah sumber hemoglobin terbaik.


    Makanan Yang Sesuai Untuk Naikkan Hb Ketika Hamil
    Daging


    3 . Telur : Kuning telur merupakan sumber yang juga sangat kaya hemoglobin. Kuning telur kaya zat besi yang membantu tubuh untuk menghasilkan hemoglobin. 

    4 . Produk susu : Produk susu seperti susu, buttermilk, dadih dan keju juga merupakan sumber hemoglobin yang baik. 

    5 . Kacang :  Kacang- seperti buncis, kacang kering, kacang merah atau kacang putih mengandung jumlah zat besi yang baik. Labu dan biji labu juga dapat membantu untuk meningkatkan tingkat hemoglobin dalam darah . 

    6 . Sayuran : Sayuran seperti bit dan bayam, yang banyak tersedia di pasar sangat membantu dalam pembentukan hemoglobin. Hal ini membantu untuk meningkatkan tingkat jumlah sel darah merah. 

    7 . Buah : Buah-buahan juga merupakan sumber terbesar dari zat besi. Buah juga banyak mengandung antioksidan, vitamin, dan mineral, yang sangat penting bagi tubuh manusia . Buah yang kaya akan zat besi adalah Tembikai, kismis, anggur, tomato, epal, pisang, jeruk, strawberi dan alvokado . 


    Makanan Yang Sesuai Untuk Naikkan Hb Ketika Hamil
    Pisang


    8 . Rempah-rempah : Rempah-rempah seperti jintan, oregano, kunyit, halia, kemangi, kayu manis merupakan sumber yang kaya zat besi. Oleh karena itu, jangan lupa untuk menyertakan rempah-rempah ini kedalam diet Anda. 

    9 . Bijirin : Bijirin seperti , tepung gandum, beras, beras merah, sereal dan roti juga merupakan sumber zat besi. Seluruh Bijirin juga merupakan sumber serat terbaik. 

    10 . Buah kering : Buah yang dikeringkan seperti aprikot, plum, kurma dan kismis adalah juga merupakan sumber hemoglobin. Kandungan zat besi yang tinggi dalam buah kering akan membantu dalam membentuk pigmen merah dalam darah. 


    Makanan Yang Sesuai Untuk Naikkan Hb Ketika Hamil
    Kurma


    11 . Coklat : Kabar baik bagi pecinta coklat, karana makan coklat yang terbuat dari 60% koko juga dapat meningkatkan kadar hemoglobin. Dark cocolate adalah coklat terbaik bagi kesihatan, karana terbuat dari 65% koko. 


    12. Hati Ayam Hati ayam dipercayai dapat meningkatkan paras Hemoglobin dalam darah, namun begitu adalah tidak disarankan untuk mengamalkan setiap masa. kerana Hati Haiwan Memudaratkan wanita hamil.  

    Kandungan racun dalam hati:

     * Antibiotik tylosin 
    * Penisilin 
    * Oxytetracycline 
    * Kanamycin. 



    Ni sebahagian makanan yang sesuai untuk naikkan hb dan atasi anemia ketika hamil. Semoga perjalanan hamil mommy berjalan lancar dan sihat-sihat ye. Raihan pula selain makanan amalkan juga supplement shaklee sebagai pelengkap nutrisi ketika hamil untuk kesihatan ibu dan baby juga.
    Boleh tengok kat sini untuk SET HB RENDAH SHAKLEE


    Semoga membantu!

    Monday, 7 November 2016

    Cara Ketatkan Vagina Selepas Bersalin

    Rahsia Isteri Kembali Dara Terbongkar


    Assalamualaikum dan salam ceria,

    Panasnya topik entry ni..hihi... Haip! Ok yang ni sesuai untuk mereka yang dah berkahwin tau. Masalah miss V longgar sering dihadapi oleh ramai wanita selepas bersalin. Antara kesannya kurang nafsu seks dengan suami, suami pula kurang feel pula dan gagal capai kepuasan antara suami isteri.

    Jangan biarkan masalah ni berterusan. Ramai wanita yang sudah melahirkan anak bimbang apabila mengalami masalah bahagian sulit ' Longgar ' dan kemutan yang tidak sehebat seperti malam pertama.

    Masalah alat sulit longgar bukanlah sesuatu yang baru dalam kalangan kaum wanita. Ia sebenarnya perubahan hormon selepas melahirkan anak. Jika dibiarkan berlarutan, ia boleh menjejaskan keinginan seksual dan menimbulkan masalah dalam rumah tangga.

    Sekarang tak perlu risau lagi. Boleh cuma amalkan tips di bawah ni ye.

    Tips Semulajadi Mengetatkan Faraj


    Senaman Kegel adalah senaman yang bagus untuk setiap wanita terutamanya wanita yang telah berkahwin dan melahirkan anak.  Ramai yang masih tak tahu senaman kegel ini berfungsi membantu mengatasi masalah seperti tidak boleh mengawal kencing, mengurangkan kes peranakan turun, meningkatkan aliran darah ke uterus atau vagina, meningkatkan kualiti hubungan kelamin dan menguatkan otot vagina seterusnya memudahkan proses bersalin dan mengurangkan koyak pada perinium.


    Cara Melakukan Senaman Kegel:


    1) sewaktu membuang air kecil, buat kemutan bagi menghentikan aliran air kencing secara tiba-tiba.

    2) tahan dan kira sehingga bilangan 10 sebelum melepaskan baki kencing seperti biasa.

    3) Otot pada pangkal rahim anda cukup kuat jika anda mampu menahan air kencing tanpa mengerakkan kaki.

    Untuk pastikan kaedah ini betul, anda boleh masukkan jari yang bersih ke dalam faraj dan cuba cengkam jari ini mengunakan faraj anda. Cengkaman ini lazimnya terasa pada bahagian pangkal jari saja. Otot punggung, otot abdomen dan otot peha seeloknya tidak dikemutkan pada waktu ini.


    Selain senaman, wanita juga boleh amalkan supplement untuk kesihatan dalaman juga. Di samping beri tenaga bantu juga untuk kembalikan kehangatan suami isteri.


    Supplement Yang Membantu Ketatkan Vagina Selepas Bersalin



    Cara Ketatkan Vagina Selepas Bersalin
    Rahsia isteri kembali dara dengan Alfalfa Complex Shaklee


    Alfalfa ni umpama jamu moden untuk wanita masa kini. Raihan sendiri amalkan Alfalfa selepas bersalin. Mulanya untuk penyusuan tapi bonus kesannya lebih lagi terutama wanita yang dah bersalin macam kitakan. Nak suami makin sayang, nak jaga dalaman kenalah berusaha cari sesuatu untuk diamalkan. Alfalfa memang terbaiklah!


    Testimoni Pengguna Yang Berpuas Hati Dengan Alfalfa Complex


    1) Sebagai milk booster, keputihan hilang dan ketatkan miss v

    Cara Ketatkan Vagina Selepas Bersalin

    2) Ketatkan miss v dan tegangkan payudara


    Cara Ketatkan Vagina Selepas Bersalin


    3) Suami rasai perubahan ketika bersama
    Cara Ketatkan Vagina Selepas Bersalin


    Ni sebahagian testimoni wanita yang dah amalkan dan mereka berpuas hati. Alfalfa ni boleh terus diamalkan ketika berpantang namun pastikan baby bebas jaundis dulu ye. Dan ada juga yang tak boleh amalkan Alfalfa ini.


    Untuk info lanjut tentang Alfalfa complex ni boleh KLIK SINI. Jika anda ada masalah vagina longgar boleh amalkan tips senaman kagel dan juga amalkan Alfalfa Complex ini. Semoga membantu.


    Berminat nak cuba Alfalfa Complex?

    HUBUNGI KAMI

    PUAN RAIHAN 017-2549388
    ENCIK HAFIEZ 017-2549358

    Shaklee ID 852419

    ct_nusrat@yahoo.com
    Free consultation for every purchase
    LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
    FB: Raihan Idris

    PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG,PORT KLANG, PANDAMARAN, BUKIT TINGGI, BANDAR BOTANIC, SIJANGKANG,
    JOHAN SETIA, KG JAWA, BANDAR PUTERI, BANDAR PUTERA, SG UDANG DAN SEKITARNYA