Thursday, 21 August 2014

PETUA SAKIT GIGI

ATASI MASALAH SAKIT GIGI DENGAN PETUA MENARIK


Aduh!Sakitnya gigi rasa nak terguling dan sampai nak demam....selalu kan bila jadi macam tu. Kalau boleh tak nak sakit gigi sebab memang sakit Allah saja yang tau. LAgi dengan gusi bengkakkan. Apapun dugaan sakit tu penghapus dosa tau. Jadi memang kena banyakkan bersabar. Doa banyak-banyak moga Allah kurangkan sakit dan sembuhkan ye. Ok daripada menanggung sakit mari kita ikhtiar petua-petua kurangkan sakit gigi ni.


                         

Petua Hilangkan Rasa Sakit Gigi 

Sakit gigi memang menyeksakan sambil boleh demam-demamkan. Selain daripada mendapatkan rawatan perubatan dengan doktor gigi, apa kata cuba beberapa petua berikut untuk meredakan sakit gigi.

1. Makan buah b
elimbing buluh bersama sedikit garam.
Agak-agak apalah rasanya ek...Nanti cuba tau.

2. Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

3. Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang.

4. Gigit tiga kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang gigi dan tutup dengan kapas.

5. Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas.

6. Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.


Selamat mencuba buat yang tengah alami sakit gigi. Moga anda cepat sembuh.


Ok itu je petua yang saya kongsikan dari sumber internet juga. Kalau boleh minta dijauhkan lah sakit gigi. Jaga pemakanan dan semestinya kalau sakit gigi sebab kurang kalsium tu. 

Oh ye utk kuatkan gigi dan gusi anda perlu amalkan kalsium samada minum susu atau cara mudah amalkan vitamin shaklee Ostematrix lengkap dengan kalsium magnesium......




Nak rasai kelainan BERSHAKLEE?
SIHAT, CERIA DAN GEMBIRA.


HUBUNGI KAMI

RAIHAN 017-2549388
HAFIEZ 017-2121160
MASTER COORDINATOR SHAKLEE 

 Shaklee ID 852419
 ct_nusrat@yahoo.com / 017-2549388
 Free consultation for every purchase
♥LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
♥FB: Raihan's Vita Shop 
PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PORT KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PANDAMARAN, PENGEDAR SAH SHAKLEE BUKIT TINGGI, PENGEDAR SAH SHAKLEE TELUK PANGLIMA GARANG

No comments :