Sunday, 29 April 2012

Shaklee Diet Program...Ikut bajet Anda

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  















Ingin kelihatan kurus dan slim? Benci lemak2 yang ada di lengan, perut dan paha? Hari ni mama nak kongsikan bersama set2 yang ada untuk semua golongan, lelaki, perempuan, ibu menyusu dan lain - lain.


________________________________________________________________________

Menurut akhbar pada 15 November 2011
"MALAYSIA berada pada kedudukan tertinggi di kalangan negara ASEAN yang berhadapan dengan masalah obesiti, manakala yang keenam di rantau Asia Pasifik. Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, berkata masalah itu berpunca daripada pengambilan gula yang berlebihan di kalangan rakyat negara ini. "

Takut tak bila baca? Sebab bila sebut tentang berlebihan berat badan. Itu menandakan badan kita sudah bersedia untuk menerima atau menjemput segala jenis penyakit. Betul tidak? Malaysia sangat kaya dengan makanan yang sedap-sedap jadi tak mustahil bila penduduknya ramai yang mengalami obesiti.

Mencegah sebelum merawat, ini yang selalu kita dengar dan baca kan? Jadi kalau badan kita sudah melebihi tahap berat ideal. Haruslah kita mula untuk mencari penyelesaian supaya berat badan kembali kepada berat ideal. Saya juga tidak terlepas daripada masalah ini. Akibat tabiat makan yang tidak terkawal, berat badan naik dengan mendadak.

Shaklee ada vitamin yang boleh membantu anda untuk mengurang kan berat badan secara ideal. Tapi apa yang penting, anda haruslah berdisiplin dalam menjaga pemakanan, minum air 3L sehari (ini sememangnya keperluan asas setiap manusia, juga membantu untuk membakar lemak )dan untuk mendapat kesan yang cepat dan badan yang firm .



Set diet Shaklee menekan kan konsep "bakar, buang dan bina" 


3 Langkah untuk Menurunkan Berat Badan dengan Shaklee

LANGKAH PERTAMA : DETOX

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak menggalakkan Herb-lax diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak.


LANGKAH KEDUA : MEMECAHKAN LEMAK

Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau omega. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan makan sesuka hati. Kena kurangkan lemak dan minyak , rajin bersenam dan banyakkan minum air. Sekurang-kurangnya 3L sehari.


LANGKAH KETIGA : MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%... Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu,

Set Diet Shaklee

Sekilas tentang Cinch Shake:
Cinch Shake adalah serbuk protein yg diperkaya dgn Leucine iaitu asid amino yg memberi signal kepada badan utk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. 





Set Asas sesuai bagi mereka yang mempunyai kekangan budget. Cuma saya ingatkan, jika anda mengambil set Asas. Anda haruslah berdisiplin ketat terutama dalam menjaga soal pemakanan. Banyakkan memakan makanan yang berasaskan protein. 

Boleh baca pelbagai testimoni :
2) Kak N

Credit to Whitey Mommy.

Untuk pertanyaan atau konsultansi percuma boleh hubungi saya melalui: 


Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com

Wednesday, 25 April 2012

Omega Guard - Perbezaan dengan minyak ikan lain

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  


Apakah itu Omega-3?


Omega-3 adalah nama yang diberikan kepada rantaian asid lemak politak-tepu yang panjang (yang mempuyai banyak ikatan). Asid lemak mempunyai minyak-minyak penting yg diperlukan untuk menjamin kesihatan kerana tubuh kita tidak dapat menghasilkannya sendiri. Malah, ia juga boleh mengakibatkan kegagalan untuk berkembang, melainkan asid lemak ini hadir di dalam makanan yang diambil. Asid lemak boleh ditemui di dalam ikan. Kajian nutrisi telah membuktikan bahawa minyak ikan amat kaya denagn asid lemak Omega-3, asid lemak inilah yang melindungi ikan-ikan laut dalam kerana ia mempunyai takat beku yang rendah dan membantu memanaskan ikan ketika berada di lautan yang paling sejuk. Ikan-ikan semestinya mati kebekuan sekiranya ketiadaan lapisan lemak ini.

Apakah kepentingan minyak ikan Omega?


Asid lemak Omega-3 adalah asid lemak yang penting. Tubuh kita tidak dapat menghasilkannya dan kita boleh maut sekiranya tubuh tidak menerima Omega-3 untuk jangkamasa yang lama. Walaupun sebelum kita dilahirkan, kita telah menerimanya melalui tali pusat di dalam rahim. Sehinggalah beberapa bulan seterusnya kita terus menerima asid lemak ini melalui susu ibu.


Apakah kandungan minyak ikan Omega-3?


2 jenis komponen utama asid lemak Omega-3 ialah minyak yg diaktifkan secara biologikal - asid eicosopentaenoic (ERA) dan asid docosahexaenoic (DHA). ERA adalah penting di dalam mengurangkan risiko penyakit-penyakit kardiak dan peredaran, manakala DHA adalah struktur komponen yang penting untuk sistem saraf manusia. DHA juga amat penting untuk perkembangan otak dan mata terutamanya kepada ibu-ibu mengandung dan kanak-kanak. Kajian telah menunjukkan bahawa DHA membantu meningkatkan kepintaran dan fungsi mental, la amat-amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah di dalam pembelajaran.

Adakah fungsi minyak ikan Omega-3 di dalam penjagaan kesihatan telah disahkan?


Kajian tentang fungsi dan kebaikan Omega-3 dan minyak ikan semakin pesat dijalankan semenjak semakin ramai yang sedar bahawa jumlah kematian masyarakat eskimo dan Jepun yg gemar memakan ikan adalah jauh lebih rendah berbanding masyarakat dunia yang lain. Ini adalah kerana minyak ikan mempunyai banyak khasiat. Lebih 10000 kajian saintifik telah diterbitkan di dalam Jurnal Perubatan Antarabangsa terkemuka seperti Jurnal Persatuan Perubatan Amerika (JAMA), Jurnal Perubatan British (BMJ), Lancet, Arkib Perubatan Dalaman, Kardiologi, Jurnal Perubatan New England dan Persatuan Jantung Amerika yang mendokumentasi khasiat-khasiat minyak ikan Omega-3.


Apakah yang membuatkan asid lemak Omega-3 begitu berharga?


Asid lemak Omega-3 mempunyai kanduangan kimia yg istimewa:
1. ia berupaya menarik molekul oksigen dengan berkesan kerana mempunyai struktur yang unik. Terma saintifik menerangkan keupayaan ini sebagai kecenderungan untuk menyebar. Ini membolehkannya mengangkut bahan-bahan seperti toksin ke atas permukaan kulit serta perkumuhan oleh usus, buah pinggang dan peparu.
2. asid lemak Omega-3 adalah sedikit beralkali, di mana ia berupaya menghasilkan ikatan lemak yang membolehkan berlakunya pergerakan sehala elektron, menyeberangi membran sel.

Apakah saranan pengambilan harian Omega-3?


Saranan pengambilan harian asid lemak Omega-3 ialah 1.5 g, bersamaan pengambilan harian 100 g ikan atau 500 g kod ikan secara purata. Pusat Keselamatan Makanan dan Pemakanan Applikasi bagi US Food & Drug Administration (PDA) telah memberikan GRAS sebanyak 3.6g minyak ikan setiap hari [GRAS-Generally Regard As Safe]. Kami menyarankan pengamalan 1.2g-1.8g minyak ikan untuk meningkatkan penyerapannya di dalam tubuh anda.

Tubuh kita memerlukan at least 1.5g omega 3 which equivalent to 32 auns minyak ikan salmon. Dengan pencemaran yang berleluasa sekarang ni, pastikah kita asid lemak dalam ikan yang kita mkn tu 100% pure?Ikan mengandungi merkuri..jgn pula sebab nak dptkan 32 auns minyak ikan, tahap merkuri kita pon naik mendadak .

 Kenapa Shaklee Omega Guard?

kita ni hidup dalam pencemaran, plus, ikan ade kandungan merkuri..Saya sarankan sbb bukan sahaja ianya natural, malah ianya ultra-pure and also the finest fish oil in the world! Untuk info secara visual, jempu tgk video ni ye..



 

Untuk pertanyaan atau konsultansi percuma boleh hubungi saya melalui: 


Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com

Monday, 23 April 2012

TESTIMONI : SHAKLEE ESP & GASTRIK

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  



(1) Puan Ida Noordin

"Saya jatuh hati disebabkan ESP tu la.." - Puan Ida.

Dek kerana berpuas hati dengan ESP, kini Puan Ida sudah sah mendaftar keahlian bersama Shaklee. Pengedar Sah Shaklee area Dengkil. Klik sini untuk baca entry saya tentang Puan Ida sebelum ini.


"Sesiapa yang ada gastrik elok sgtlah ambil ESP." - Puan Dila

Inilah ESP yang menjadi pujaan ramai...bukan sahaja ibu menyusu, malah ESP sesuai diambil oleh semua golongan tidak kira lelaki mahupun wanita.


Protein boleh diperolehi daripada ayam, ikan, daging, kekacang. Namun hakikatnya, pengendalian sumber makanan berunsurkan protein tadi (memasak) pada suhu yang tinggi telah memusnahkan protein yang terkandung di dalamnya. Maka, pengambilan suplemen protein yang berkualiti adalah penting untuk membantu anda mendapat khasiat protein yang optimum.


Untuk pertanyaan atau konsultansi percuma boleh hubungi saya melalui: 


Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com

SET D SHAKLEE - KHAS UTK KECANTIKAN KULIT

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


jom kita baca testimonie ini ( cus menggunakan  Set D - khas utk kecantikan kulit..


  • hehehhe...tq2...1week guna set d mmg kulit xkering...parut jerawat samar2...but still da jerawat lagi...mula2 mkn vit shaklee ni da satu jerawat timbul tang dahi tp sy wt dono je...terus mkn vits shaklee (vita C,B kompleks n E)..atas pandua...n oleh kak cery...arini dtg keja mmber opis tegur kulit nmpk lain sbb parut2 jerawat dh makin samar2...wow so amazing kan....suke suke suke...sy ke teruskan mkn vita shaklee utk kesan yg berterusan....n kulit sy pun xkering...n yg paling best susu sy pun maintain...n bby dpt nyusu smpai kenyang...ESP....huhu..:)...nyway tqvm buat kak cery yg sudi bg support kt sy...See More


    Monday at 3:16pm ·
  • Azlina Mohd Shafie agreed with u zuera..saya pun sama..comsume set B dan Vit E...(gara-gara teruja baca citer kak arnie..hohoho) then bg tau dkt member saya tgh period..dia pelik eh selalu muka saya berjerawat time2 mcm nie..skrg tak plak..even my boss punya PA pun tegur..muka akak nampak makin cerah la...hehhe..anyway..jerawat yg kuar pun segan2 je..kuar sehari peh tu hilang..tak ada scar bagai..i really2 love vit E...
    Yesterday at 9:27am ·

  • Izza Fza setuju dgn semua pngguna set d..lps consume set d 4 ari..ada jerawat nak kluar..keesokan pgnya..trus xde jerawat tu..sakit pon xde..pelik bin ajiab..tp tu la yg fza alami..parut2 luka pun makin pudar..mmg beshh...now da msk bln ke2 pnggunaan...kulit muka pon bersih..sbb jerawat segan nak muncul..hehe..


Vitamin Shaklee yang mana untuk kecantikan kulit?

Vitamin C~membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.


Vitamin E~nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangatmembantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.


ESP~tambahan untuk menyokong pembentukan kolagen, sekaligus menjadikan kulit lebih anjal, kenyal, gebu dan putih berseri.Remember, protien adalah makanan kepada sel2...


Vitalea~mengandungi 12 vitamin 7 galian yang diperlukan oleh tubuh badan manusia, formula lengkap dengan zat besi.


B Complex~membantu meninggikan sistem pertahanan badan,membantumengurangkan stress dan bertindak sebagai penenang.Bila hati tenang, memanglah nampak muda :) B is for Beauty...


Alfalfa~alfalfa sebagai milk booster (menambah dan memekatkan susu),membantu system penghadaman berfungsi dgn baik (mudah lawas),rahsia keintiman wanitamembantu dlm hubungan suami isteri.


Ostematrix~penting dalam pembentukan tulang, sel darah, dan juga membantu dalam pengeluaran susu. Ia juga penting untuk mengelakkan penyakit tulang rapuh (osteoperosis) yang biasa melanda golongan wanita berusia.


Zinc~boleh mengurangkan keguguran rambut dan kelemumur.



credit to azrin


Untuk pertanyaan atau konsultansi percuma boleh hubungi saya melalui:


Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com


Sunday, 22 April 2012

8 Ganjaran Buat Isteri Yang Solehah



1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.

2) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”

3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.

4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.

5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.

6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.

7) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)

8) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.

Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"...

(Hadis riwayat Anas Bin Malik)

Testimoni Catotomax:Penglihatan Semain Baik

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Testimoni ni saya share dari blog utk perkongsian bersama....


Bercerita tentang rabun, 4 orang daripada adik-adik saya sudah bercermin mata sejak mereka di sekolah menengah..2 orang dah bekerja (salah sorang ialah Che Lin) dan 2 orang lagi masih belajar..Che Lin adalah adik saya yang ke-2. Mula mengalami masalah rabun sejak dari zaman sekolah menengah lagi..namun alhamdulillah sejak bertemu dan jatuh chenta dengan Vitamin A Shaklee atau lebih dikenali sebagai Shaklee CarotoMax sejak Februari lalu, penglihatan Che Lin semakin baik. Dan kegembiraan itu turut dikongsi bersama mak kami yang dahulu mengalami masalah silau.

Jom kita baca sendiri pengalaman Che Lin dengan CarotoMaxnya...jika anda, suami, mak, ayah atau adik-adik mahupun anak-anak anda yang mengalami masalah penglihatan..tak salah kita mencuba untuk menambah baik tahap penglihatan orang yang kita sayang..tak gitu?? (^_-)..credit to Che Lin.

Saya seorang yang rabun jauh dengan power spek beratus-ratus la jugak. pendek kata kalau tak bercermin mata tuh, memang sume nampak blur. kalau ada orang berada berdekatan sekitar 3,4 meter tuh, kompem tak nampak bijik mata dia. nampak bulat hitam je sekitar mata cam mata panda tuh. hehe~

Pertengahan february tahun lalu, saja la saya mencuba carotomax sementelah mengikut review, ianya baik untuk kesihatan mata. alhamdulillah selepas dua minggu consume carotomax ni, penglihatan agak baik daripada biasa. kalau sebelum ni, saya langsung tak nampak bunga pada langsir dalam bilik kalau berbaring atas katil. warna bunga dan tanah lebih kurang sama. yang membezakannya cuma bunga tu bunga timbul. tapi selepas ber-carotomax, saya boleh nampak bunga tersebut. siap pi bangun pegi kat langsir sebab tak caya. hehe~ memang sangat teruja lah nak ngabihkan botol yang pertama sebabnya selain daripada jarak penglihatan tanpa cermin mata bertambah baik, jeragat di muka pon semakin berkurangan.

Masa balek ke kampung last week,

"mak rasa mata makin elok la. sebelum ni, kalau tengok lampu nampak pecah-pecah je. lepas makan vitamin A ni (carotomax), takde pecah-pecah dah."

alhamdulillah. seronok dengar my mum dah jatuh chenta ngan carotomax. siap nak belikan untuk dua orang adik saya yang speckie itu :)


Kenapa kita memerlukan Vitamin A @ Carotomax ini? 

Carotomax aka vitamin A ini secara umumnya boleh membantu:-
  • kesihatan retina mata → mengurangkan rabun
  • kesihatan tulang
  • kesihatan tisu kulit → patutlah Che Lin cakap jeragat dia semakin hilang!
  • pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
  • pembentukan membran mukus
  • mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat
Dengan kehadiran vitamin A, dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar. Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diiingini.

AWAS!!! 
  1. Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati.(Namun Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk pre-kursor, yang mana akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja).
  2. Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.

Vitamin A boleh didapati daripada sumber makanan semulajadi seperti telur, lobak merah, sayuran berdaun hijau dan lain-lain. Namun sekiranya anda tidak dapat memenuhi keperluan vitamin A melalui sumber semulajadi, pengambilan supplement amatlah digalakkan.

*source : eHow.com 



Untuk pertanyaan atau konsultansi percuma boleh hubungi saya melalui:
Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com