Monday, 5 March 2012

Rawat batuk dan demam dengan Nutriferon

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




jom kita tengok apa kelebihan nutriferon untuk entry kali nih...

(credit to cery)


Q : Apa itu Nutriferon?A : Suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Q : Sejarah Nutriferon..siapa yang menciptanyaA : Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.
Q : Siapa yang perlukan Nutriferon?
A : Sesiapa sahaja yang selalu demam / rendah sistem imun dan sebarang penyakit yang berkaitan dengan imuniti/antibodi seperti flu,demam,cancer,asma... tetapi harus diingat yer yang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh sebarang jenis penyakit. Ajal maut ditangan Tuhan..kita sebagai manusia hanya berusaha dan berikhtiar..
Q : Bagaimana ia bertindak?
A : Nutriferon bekerja dalam dua cara~segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan
Q : Beri saya 5 sebab kenapa perlu beli nutriferon?*1.Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia-Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.

2.Meningkatkan paras interferon secara semulajadi*-Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*

3.Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon-Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo.


4.Rumusan Berpaten Yang Eksklusif-NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee.Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

5.40 tahun kajian-Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, Dr. Yasuhiko Kojima telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi (NK) – menyokong lebih banyak perkembangan untuk sistem sains imunisasi ini.
Dan seperti biasalah..saya suka meletakkan atau berkongsi testimoni2 mereka yang dah teruja dengan Immune booster ni.. Jom baca apa kata sollehatun...


TESTIMONI DARI BLOG

minggu lalu, seminggu saya bercuti di selatan. 3 hari di skudai rumah bonda dan 3 hari di muar rumah mertua. kami bergegas pulang ke skudai memandangkan bonda dah seminggu demam dan batuk. takut melarat2 sebab katanya pergi klinik doktor takde jadi nurse cuma bagi ikut latest history dalam rekod bonda. risau juga bagi salah ubat. dah ler tu duduk rumah sorang2 jer tadek saper yang pantau.

sampai rumah, mmg badan bonda panas dan batuk2 tak berenti. sudah seminggu berbaring dan berselimut jer tak larat nak bangun. saya suakan nutriferon yang dilarut dalam air. lepas minum tak lama lepas tu bonda kata rasa mcm segar sikit. tak rasa sejuk2 dah... 3 hari di rumah bonda, saya beri minum nutriferon. hari ke 3 bonda dah sihat sepenuhnya dan dah mula menjamah makanan. sebelum tu mmg tak makan. asyik minum jerk. risau juga takut kena gastrik. alhamdulillah skang nih dah sihat.

nampaknya tak sia2 saya spare nutriferon. nutriferon mesti diambil sehingga pesakit beransur sembuh. saya juga membekalkan vitamin lain untuk bonda iaitu, vitamin C, B complex, alfalfa dan ostematrix. asyik makan ubat darah tinggi jerk... kena la jugak makan vitamin. faham2 jerk laa warga emas nih dah tak lalu nak makan banyak. balik2 roti.. roti... biskut... itu juga yang dia makan. cemana nak dapat vitamin yang seimbang kalau bukan dengan supplement. hope lepas nih bonda istiqamah makan vitamin dan dapat menjaga kesihatan sebaiknya.




Nak cerita pasal Nutriferon pulak. Tujuan saya ambilnya ialah untuk tingkatkan tahap imun badan saya. Dalam masa yang sama saya masih menyusu badan sepenuhnya. Disamping tu jugak, Amni selalu jugak la selesema (anak2 yang di hantar kat Taska, memang la senang terkena demam, selesema, batuk & pelbagai penyakit berjangkit). Alhamdulillah, selepas saya ambil 3 paket Nutriferon, saya dah boleh nampak perubahan yang positif. Kebetulan pada masa saya mengambil Nutriferon tu Amni memang tengah selesema. Dalam 4 hari, selesema Amni dah kering. Sehingga kini, saya terus mengamalkan Nutriferon tu 1 paket seminggu dan Amni dah kurang kurang sangat la terkena selsema. ~ 

 sollehatun.blogspot.com




Untuk pertanyaan atau konsultansi percuma boleh hubungi saya melalui:
Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com



No comments :