Monday, 2 January 2012

Bukan semua yang menjimatkan itu menguntungkan

Situasi cerita2 di bawah ni memang sentiasa berlaku nak2 kita sebagai pembeli dan pengguna nak beli sesuatu yg murah,jimat dan menguntungkan...Jom baca cerita kat bawah utk renungan bersama....


Cerita 1
" Wah! Barang dapur ada sale! Wah, diskaun 50%... berbaloi beli"
Lepas balik, bila belek semula rupanya lagi 10 hari nak expired....tapi beli stok untuk 3 bulan. Adoiyai.

Cerita 2
Bagus la barang ni, multi purpose....jimat sikit duit.
Bila dah beli, nak guna, tup- tup ada setengah function tak boleh guna langsung.

Cerita 3
Bagus beli vitamin kat branch dapat harga murah.
Bila dah beli, tak tahu nak makan macam mana, nak tanya sape pun segan....sebab beli guna ID entah sape-sape ...bila makan tak nampak sudahnya tak makan.

Cerita 4
Nak pergi kursus bayar mahal...baik beli buku.
Bila dah ada buku, baca 100 kali tak paham, sudahnya tak ke mana.





credit

Maka, bukan semua yang men JIMAT kan itu memberi ke UNTUNG an.

Adakala berbayar lebih itu pasti lebih memuaskan hati....

No comments :